یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد.

گاه نوشت های مذهبی و سیاسی و فرهنگی و کامپیوتری محمدامین راستگو

طبقه بندی موضوعی

در حالی که تیم مذاکره ایران برای توافق خود را ملزم به حفظ خطوط قرمز ترسیم شده توسط رهبری میداند تیم مذاکراتی آمریکا هم خطوط قرمزی برای خود تعیین کرده است که با خطوط قرمز این طرف خیلی تفاوت دارد یکی از مهمترین جاهایی که خطوط قرمز با هم تقاطع پیدا می کنند تعلیق یا حذف تحریم هاست که آمریکایی ها می خواهند تعلیق را به کار ببرند یعنی عملا چیزی به ما ندهند و در عوض همه چیز بگیرند و این از خطوط قرمز ماست.

 

حالا نتیجه چی می شود؟ آیا آمریکا کوتاه می آید یا ایران؟

به نظر نمی آید پاسخ کوتاه آمدن هیچ یک از طرفین باشد راه حلی که آمریکا انتخاب کرده است این است که توسط تحریم ها و پایین کشیدن قیمت نفت توسط کشورهای منطقه اقتصاد ایران را زخمی کرده است.

وقتی مریضی که دارد از زخم و بیماری رنج می کشد و به دکتر مراجعه می کند می بایست عامل زخم را خارج کرد و پانسمان کرد اما اگر مدام به جای پانسمان زخم به مریض مسکن تزریق کنند مریض کم کم توسط زخم خود از پا می افتد. حال آن که پزشکی دلسوز در آن سو دارد به مریض می گوید بیا عملت کنم و زخمت را خوب کنم ولی مریض یا از ترس درد عمل یا به خاطر نادانی به آن مسکن دلخوش می کند.

 

تمدید مذاکرات در حقیقت مسکنی است برای طولانی تر شدن اثرات زخم بر پیکره ی اقتصاد ایران حال آن که همانطور که پزشک دلسوز انقلاب گفتند می بایست با اقتصاد مقاومتی این زخم را عمل کنیم و به مسکن ها دل خوش نکنیم.

 

 

محمدامین راستگوجهرمی

اقتصاد مقاومتی

تحریم

مذاکرات

نظرات  (۲)

با سلام و خسته نباشید خدمت دوست عزیز
مطلب بسیار جالب و زیبایی بود . خوشحال میشم به سایته منم سری بزنی
با تشکر
سلام
به نظر من ایران در پی تمدید مذاکرات نیست و اگر می خواست فقط به تعلیق دل خوش کنه تا حالا مذاکرات به نتیجه رسیده بود
چیزی که به نظر جالب میاد اینه که اروپا خیلی دنبال رفع تحریم ها و ارتباط با ایران است اما آمریکا و سگ نگهبانش اسرائیل اصلا موافق نیستند و به نظر می رسه با توجه صحبت های اوباما مبنی بر راضی کردن کنگره تحت فشار مردم و کشورهای اروپایی است
هرجه که بشود مهم این است که ما با تمام قدرت در مسیر رشد قدم برداریم
مسیر گاهی صاف و هموار و گاهی سنگلاخی و مشکل است.
هرچه که هست ما نمی ایستیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی