یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد.

گاه نوشت های مذهبی و سیاسی و فرهنگی و کامپیوتری محمدامین راستگو

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

تازه لوستر گرفته بودیم و تصمیم داشتم حتما لامپ ها را ایرانی بخرم. مدتی قبل شبکه افق مستندی از آقای حجازی پخش کرده بود که لامپ های led را در داخل تولید می‌کرد و من قصد داشتم حتما محصولات شرکت مزبور را تهیه کنم. در اینترنت جستجو کردم اما مرکز فروشی پیدا نکردم فروشگاه هایی مثل دیجی کالا نیز لامپ ایرانی نداشتند و لامپ چینی می فروختند :|
رفته بودم لاله زار تا لوستر اتاقمان را تحویل بگیرم. مغازه ای را دیدم که نمایندگی یکی از تولید کنندگان ایرانی بود اما بسته بود. چند مغازه رفتم تا لامپ ایرانی بخرم. در یکی از مغازه ها در حال خرید بودم که همسرم گفت مغازه کناری ارزان تر می‌دهد.

رفتم داخل مغازه. اسم لامپ ایرانی بود: « نمانور»  با خیال راحت تعداد بالایی لامپ خریدم و خوشحال بودم که دارم جنس ایرانی می خرم :\
چند مغازه آنورتر رفتیم تا یک لامپ led برای هالوژن خانه ی مادر خانمم بگیریم. فروشنده گفت ایرانی دارم چینی هم دارم اما ایرانی از این چینی هایی مثل نمانور کمی گران تر است اما نورش خیلی بیشتر است و آورد و تست کرد و درستی حرفش را ثابت کرد.

من مثل کسی بودم که آب یخ رویش ریخته اند. نمانور چینی است؟

به نظر من بزرگترین خیانت را وارد کننده هایی می‌کنند که جنس چینی را وارد می‌کنند و نامی ایرانی بر آن می‌گذارند و می فروشند و چنین بر سر خریدارانی مثل من و احتمالا بر سر خیلی از قوانین کلاه می‌گذارند. این پست را می نویسم که یادتان باشد نمانور نخرید ضمنا از ایرانی ها هم نورش کمتر است و هم کیفیتش پایین است.


 

محمدامین راستگوجهرمی