یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد.

گاه نوشت های مذهبی و سیاسی و فرهنگی و کامپیوتری محمدامین راستگو

طبقه بندی موضوعی

وادی السلام :

http://hajj.ir/hadjwebui/ImageGallery/ImageNews/image_2009251329117032.jpg


آرزومه که زیر علم بمیرم                             یا بیام یه گوشه از حرم بمیرم                           


واقعا قبرستان خواستنی ایه! اینقدر که آرزو کنی ای کاش زودتر بمیری و همین جا دفنت کنند!

حضرت علی ع خودشون ملک وادی السلام را خریدند و به واسطه ی محبت به ایشان خداوند 70 هزار نفر از وادی السلام را بدون حساب رسی به بهشت می برند .. در راوایات است که ارواح مومنین در این قبرستان گرد هم می آیند و هر مومنی که از دنیا برود ملکی روحش را به اینجا می آورد و هر کس که در این قبرستان دفن شود عذاب قبر از او برداشته می شود. در این قبرستان علاوه بر قبور اهالی عراق، قبور مردم مختلفی از ایران، هند، پاکستان، لبنان و ... دیده می شود در قبرستان وادی السلام قبور بسیاری از علما و انبیاء الهی وجود دارد که مهمترین آنها به شرح ذیل می باشند:

مرقد مطهر حضرت هود و صالح (ع) که در ورودی قبرستان قرار دارند.

http://www.shia-news.com/files/fa/news/1388/1/9/1508_805.jpg

مرقد آیت ا... سید علی قاضی طباطبایی عارف و عالم برجسته در قسمت جنوبی وادی السلام و نزدیک مقام حضرت هود و صالح(ع)

مقام امام زمان (عج ).. گفته شده است که بعضی از بزرگان در دوران غیبت کبری در این مکان مقدس به خدمت امام زمان (عج) شرفیاب شده انداز آن جمله استاد العرفا "سید علی قاضی طباطبایی " است که هم اکنون مرقد منورش زیارتگاه خاص و عام در وادی السلام است .

http://hajj.ir/hadjwebui/ImageGallery/ImageNews/image_2009251329117183.jpg


نجفیان جنازه های خود را در قسمت های جدید این قبرستان که در سمت راست وادی السلام واقع شده به خاک می سپارندکه از جمله مدفون شدگان در این قبرستان شهید "محمد باقر حکیم "است که محل دفنش با مقبره ای مشخص است

قبر حضرت نوح و ابراهیم ـ علیهما السلام ـ و حدود 370 نفر از پیامبران در کنار امام شریف علی ـ علیه السلام ـ می باشد.

مقام امام صادق ـ علیه السلام ـ که امام مدتی در آنجا بوده

مقام امام سجاد ع ..روایت شده که هر وقت امام برای زیارت جدشون امام علی ع می اومدن در این مکان اقامت و عبادت میکردن

http://www.chtn.ir/UploadedFiles/Fa/News/2/Image43702.jpg


محمدامین راستگوجهرمی

نجف

نظرات  (۳)

۰۶ دی ۹۱ ، ۰۰:۰۶ همون خود من

سلام علیکم

وقتی  واژه "التماس "رو میشنوید یاد چی می افتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

من به یاد اون بچه های خیابونی می افتم که صاحب کارشون مجبورشون کرده که تا شب گل ، آدامس ،فال حافظ یا هرچیز دیگه ای رو بفروشن و پولشو بهش تحویل بدن.

بعد دم غروب شده و اونا هنوز یه عالمه از به اصطلاح جنساشونو نفروختن وترس دارن از اینکه با رئیسشون مواجه بشن.

به خاطر  همینم به هرکسی میرسن با تمام وجود التماس میکنن که آقا  یا خانوم توروخدا اینا رو از من بخر و...........

این تصور من از واژه "التماس" هست.

من خودم کمتر به کسی میگم التماس دعا،بیشتر میگم ما رو از دعا فراموش نکنید چون بنظرم معنی این دوتا عبارت خیلی با هم فرق داره.حالا معنیش که نه ،ولی درجه هاشون خیلی فرق داره.

متأسفانه این "التماس دعا" جزء حرفای عادی روزمره شده و خیلیا اصلا یادشون میره که برای اون ملتمس دعا ،دعا کنن و یا حتا اون ملتمس دعا هم از سر عادت التماس دعا گفته و واقعا ملتمس دعا نبوده!

چند شب پیش که اولین پستتون در مورد سفر کربلا  رو دیدم  ،ظهرش تو دانشگاه توی یه مسابقه شرکت کرده بودم که البته مراحل بعدی هم داره و قراره جایزه اش کربلا باشه.

حقیقتش از اون روز تا الآن خیییلی دلم گرفته ،مثل همون حسرتی که خودتون گفتید.

شما خیلی خاص دعوت شدید،هم ایام اربعین ،هم پیاده روی و.....

واقعا خوش به حالتون

همه اینا رو گفتم که بگم:

من واقعا محتاج دعای خیرتون هستم

واقعا "التماس دعا" دارم

الآن که اینقدر خدا بهتون لطف کرده ،"التماس دعا"ی همه رو جدی جدی بگیرید و بعد از همه برای ما هم دعا کنید و از آقا بخواهید که ما رو هم بطلبن.

من حس میکنم دعای شما که اینقدر خاص دعوت شدید قبول تره.

برای همه بچه های دانشگاه شیراز بخصوص یه نفرشون که من کاملا از اوضاع واحوالش با خبرم و میدونم که به شدت محتاج دعای خیر هست دعا کنید.

من توی مسجد عزیز دانشگاه شیراز با مناجات حضرت امیر(ع) آشنا شدم و عاشقش شدم و آرزو دارم یه روز توی مسجد کوفه این مناجات زیبا رو زمزمه کنم.اونجا هم موقع مناجات "ملتمسین دعا" و اونایی که آرزوی این سفرو دارن رو فراموش نکنید.

نائب الزیره ما هم باشید

سفرتون به خیر

ان شا الله که بتونید حداکثر استفاده و حظ معنوی رو از این فرصت طلایی ببرید و "کربلایی" بشید.

الــــــــــتـــــــمـــــــــــاس دعــــــــــــــــا

پاسخ:
علیکم السلام
من اما بیشترین چیزی که ازش فرار می کنم همین التماس هاست! یعنی دروغه بگم این نفس مزخرف من از تعریف و تمجید بدش میاد. اما هر وقت یه جایی در معرض تعریف و تمجید قرار می گیرم یه چراغ قرمز روشن می شه که بچه جون تو همون آدم مزخرفی هستی که بودی بنابراین اینا را جدی نگیر. بیشتر از بقیه مشکل داشته ام خواسته اند اینجوری برم شاید اندکی جبران شود.

چشم اگر لایق باشم دعاگو هستم.
۰۶ دی ۹۱ ، ۰۰:۲۶ حسین راستگو
سلام علیکم
عکس آخری حسابی برام تازه بود. چقدر زود دیر می شه .انگار دیروز بود که من اونجا بودم.خیلی زود اتفاقات  خاطره می شه.

ائب الزیره ما هم باشید

سفرتون به خیر




پاسخ:
سلام داداشی
تو که خودت پیشکسوتی :) چشم انشاء الله نائب الزیاره هستم.
یا علی
۰۶ دی ۹۱ ، ۲۱:۳۰ شکوفه راستگو
واقعا قبرستان خواستنی ایه! اینقدر که آرزو کنی ای کاش زودتر بمیری و همین جا دفنت کنند!

این حرف خیلی درسته .ا
ون جا که میری تازه می فهمی اونهایی که دستشون می دادند تا اجازه ی کربلا  ونجف رفتن بگیرن حق داشتن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی