یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد.

گاه نوشت های مذهبی و سیاسی و فرهنگی و کامپیوتری محمدامین راستگو

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بالاخره مذاکرات به نتیجه رسید مذاکراتی که مدت ها تمام ذهن و حواس ما را به خود مشغول کرده بود نه من باب عدم اعتماد به مذاکره کنندگان بلکه من باب نگرانی از کیدهای شیطان بزرگ 

که قرآن می‌گوید : «فَقاتِلُوا أَئِمَّهَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ» که خدا گفته است ائمه کفر پیمان شکنند و پیمان نگاه نمی دارند.

به هر حال بالاخره این پیمان بسته شد و ما پیمان شکن نیستیم.

 

باید خسته نباشید بگویم به تیمی که زیر فشار نگرانی ها و انتقادات من و امثال من مذاکره کرد. آقای ظریف خسته نباشید.

به دولت خسته نباشید نمی گویم! به این خاطر که کم کاری های وزارت صنعت و وزارت راه و مسکن را نمی توانم نادیده بگیرم. دولت تقریبا همه چیز را تعطیل کرد تا هسته ای را به نتیجه برساند، من که تقریبا یقین داشتم توافقی در کار نیست و تنها این مذاکرات می تواند اجماع جهانی علیه ما را بشکند و فضا را عوض کند اما در این میان اینکه قسمتی از دولت وظایفش را انجام دهد و بقیه بیکار بنشینند پذیرفته نیست.

امیدوارم خداوند در این چند ماه آینده هم به دولت کمک کند! با توجه به اینکه در این فضا قیمت نفت افت می کند و درآمد نفتی ایران باز هم کاهش پیدا می کند ولیکن تا اجرایی شدن توافقات هنوز گشایش اقتصادی ای برای دولت اتفاق نیافتاده است در این چند ماه دولت باید کمی هم از جیب بخورد.

 

و در نهایت حضرت آ‌قا فرمودند: مبارزه با استکبار و نظام سلطه، براساس مبانی قرآنی، هیچگاه تعطیل پذیر نیست و امروز امریکا کامل ترین مصداق استکبار است.

نمی شود یک دشمن داشت و خواست که با آن مبارزه کرد اما بنیان اقتصادیمان مبتنی بر اقتصاد آن دشمن باشد. این نمی شود مبارزه می شود خود فریبی

انشاء الله که پس از توافق با نگرش اقتصاد مقاومتی و با پیمان های پولی چندجانبه که وابستگی اقتصادی به دلار را می کاهد به صورت واقعی با استکبار مبارزه کنیم.

محمدامین راستگوجهرمی

خبرها گویای آن است که همان طور که پیشبینی میشد که دولت کیانش را به مذاکرات پیوند زده است که به هر قیمتی شده است توافق کند به زودی و احتمالا همین امروز توافق می شود. در این میان من مانده ام خوشحال باشم یا ناراحت!

اگر آنچه به عنوان خطوط قرمز مذاکرات توسط حضرت آقا مشخص شده است در این توافق محقق شود مطمئنا این یک توافق خوب است که می تواند تحریم های ظالمانه را بردارد و فشار معیشتی را از دوش مردم کمتر کند.

 

اما اگر این میان دشمن خدعه گر موفق شود راه های فرار و دبه را برای خود باز بگذارد و بشود آنچه در حکمیت اتفاق افتاد مطمئنا یک فاجعه است که خوشحالی ندارد و بسی ناراحتی و گریه به حال ملت را دارد.

به هر حال حتی اگر امروز توافق اعلام بشود تا زمانی که وعده ها در عمل محقق نشود من خوشحال نمی شوم.

 

یادمان نمی رود که آمریکا شیطان بزرگ است و آمریکا به مصداق اتم کلمه استکبار است و به شیطان نمی توان اعتماد کرد.

محمدامین راستگوجهرمی

مطلب قبلی را که نوشتم خودم یه خرده بیشتر بهش فکر کردم و به دید جالبی رسیدم. ماه رمضان یک timeout است در وسط بازی زندگی!

یازده ماه باید با شیطان درون یعنی همان نفس اماره به سوء و شیاطین برون بجنگیم. این وسط خدا به عنوان مربی ما! این ماه را timeout گرفته! یعنی گفته خوب حالا بیا کنار یه خرده استراحت کن و یه خرده قوت بگیر و آماده شو برای نبرد مجدد با شیطان! این یه تعبیر از اینه که این ماه، ماه مهمانی خداست.

واسه همینم مهمونی آدم ها که می روید شکمتان را پر می کنیم اما مهمانی خدا که می روید شکمتان را خالی نگه می دارید. این مهمانی برای تقویت قوا در مبارزه با شیطان است و در این راه باید هر آنچه که شیطان را قوی می کند ضعیف کرد. همه ی شهوات جسمانی را کنترل کرد و زبان را کنترل کرد و گوش را کنترل کرد و چشم را کنترل کرد و شکم را خالی نگه داشت و ... تا آمادگی بیشتری برای دور بعدی مبارزه با شیطان داشت.

این ماه برای تقویت روح و تضعیف نفس است و آمادگی نبرد با شیطان.

خدایا مهمونی خوبیه . ممنونم

محمدامین راستگوجهرمی

امام باقر(ع) از جد بزرگوارش نقل می‌کند که پیامبر خدا (ص) همواره چون به هلال ماه رمضان مى‌نگریست، رو به قبله نموده و مى‌فرمود: «اللهم اهله علینا بالامن و الایمان و السلامة و الاسلام و العافیة المجللة و الرزق الواسع و دفع الاسقام و تلاوة القرآن و العون على الصلاة و الصیام اللهم سلمنا لشهر رمضان و سلمه لنا و تسلمه منا حتى ینقضى شهر رمضان و قد غفرت لنا»؛ خدایا این ماه را بر ما نو کن، با امنیت، ایمان، تندرستى، مسلمانى، عافیت سراپا، روزی فراوان، دفع بیماری، تلاوت قرآن و کمک بر نماز و روزه. خدایا ما را برای رمضان سالم نگهدار و ماه رمضان را برای ما، و بپذیر از ما، تا این که ماه رمضان به اتمام رسد، و ما را آمرزیده باشى.

پس آن گاه رو به مردم نموده و مى‌فرمود: اى مسلمانان! آن هنگام که هلال ماه رمضان سر برآورد، شیطان‏ هاى رانده شده به زنجیر کشیده مى‌شوند، درهاى آسمان و درهاى بهشت و درهاى رحمت گشوده، و درهاى دوزخ فرو بسته خواهد شد. خواسته‏‌ها بر آورده مى‌شوند، و هنگام هر افطار خداوند را آزاد شدگانى است که آنان را از آتش دوزخ برهاند، و هر شب نداگرى ندا سر دهد: آیا خواهنده‌اى هست؟ آیا آمرزش خواهى هست؟ خدایا! هر انفاق‌گرى را پاداشى جایگزین و هر بخیلى را تباهى ده.

 

در رمضان شیاطین جن که بزرگ آنان ابلیس است و لشگریانش در بند کشیده می‌شوند اما باز هم مگر کم گناه می بینیم؟ در برخی از محافل حرمت روزه خواری به راحتی شکسته می شود. چشم چرانی و غیبت و تهمت و عجب و غرور و ... گناهانی که در این ماه تعطیل نشده اند. چرا؟ مگر نه اینکه شیاطین دربندند؟

 

آری شیاطین جن دربندند اما نفس های ما آنچنان رام شیطان شده اند که به سوت زدنی در همان بند به دنبال شیطان می روند. نفس های ما خود شیاطینی شده اند که خودمان آن ها را آزاد کرده ایم و این شیاطین دیگر دربند نیستند. نفسی که ۱۱ ماه هیچگاه با شیطان مخالفتی نکرد خود رنگ شیطان می گیرد و می شود شیاطین الانس.

روزه یک فرصت است فرصتی برای دربند کردن این شیطان. لشگر کمکی شیطان دربند است اگر با روزه ی شکم شهوت را در بند بکشیم اگر با روزه ی چشم و زبان و دهان نفس خود را مهار کنیم در پایان این ماه نفس ما در کنترل ماست و دیگر خودش شیطانی آزاد نیست درغیر این صورت این نفس ماست که افسار ما را در دست می گیرد و می شویم

اولئک کالانعام بل هم اضل

محمدامین راستگوجهرمی

مخالفت با قوانین راهنمایی و رانندگی جایز نیست (حرام است ) اما در پشت بسیاری از قوانین راهنمایی و رانندگی هیچ عقلانیتی یافت نمی شود و هیچ راه حلی جز زیر پا گذاشتن این قوانین وجود ندارد.

وقتی در جایی هیچ راه حل قانونی ای برای پارک ماشین وجود ندارد و ناچار از پارک در آن محل هستیم خوب قانونی که وضع می شود که شکسته شود چه قانونی است؟ خیابان ها و فرعی ها و کوچه ها را تابلوی پارک مطلقا ممنوع زده اند و یک پارکینگ عمومی هم نگذاشته اند چه راه حلی غیر از شکستن قانون وجود دارد؟

مشکل این نیست که یک عدم فکر و عقلانیت در یک مجموعه موجب شکستن قانون توسط عمده ای از افراد می شود مشکل این است که وقتی عقلانیتی پشت این قوانین وجود ندارد و راه حل های قانونی وجود ندارد کم کم قانون شکنی تبدیل به عادت می‌شود و در جایی که اضطراری هم وجود ندارد قانون شکسته می شود. آن وقت است که نیاز پیدا می کنیم به عوامل ثانویه حفظ قانون مثل پلیس و دوربین!

 

کاش مجموعه هایی مثل راهنمایی رانندگی قوانین شان را نه برای جیب شان که جریمه بگیرند و جیب شان را پر کنند بلکه برای دین شان وضع می کردند که قانون شکنی و قانون گریزی عادت نمی شد.

 

پی نوشت استفتای مربوط :

س 1987: مخالفت با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و به‌طور کلی همه قوانین دولتی چه حکمی دارد؟ و آیا موارد ترک عمل به قوانین از موارد امر به معروف ونهی از منکر محسوب می‏شوند؟

ج: مخالفت با قوانین و مقررات و دستورات دولت اسلامی که به‌طور مستقیم توسط مجلس شورای اسلامی وضع شده و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته‏اند و یا با استناد به اجازه قانونی نهادهای مربوطه وضع شده‏اند، برای هیچکس جایز نیست و در صورت تحقّق مخالفت توسط فردی در این خصوص، بر دیگران تذکر و راهنمایی و نهی از منکر لازم است (البته با وجود شرایط نهی از منکر).

محمدامین راستگوجهرمی