یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد.

گاه نوشت های مذهبی و سیاسی و فرهنگی و کامپیوتری محمدامین راستگو

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

گاهی آشنایی با برخی افراد مانند نردبانی است که در بازی مارو پله ی زندگی شما را چند ردیف بالا می‌برد و میان بری برای معرفت و ایمان هستند. این افراد گاهی دوست خوبی هستند که دست تو را در سختی ها می گیرند گاهی هم رهگذری هستند که نکته ای از آنها شما را از افتادن در مهلکه ای نجات می‌دهد. گاهی هم روحانیونی هستند که دست تو را می گیرند و پله پله بالا می‌برند تا معرفتت را بیافزایند و راه را از چاه به تو نشان دهند.

نخستین روحانی ای که دست مرا گرفت و نردبانی از معرفت را به من نشان داد حجت الاسلام عباسی ولدی بود که با مجموعه ی انتظار مطهر دید جدیدی از دین و اسلام را به من داد.

 

 

 

دومین روحانی ای که نردبانی از معرفت را به من نشان داد حجت الاسلام علیرضا پناهیان بود که مهمترین چیزی که در مجموعه ی «رهایی از ولایت طاغوت» نگاهی دیگر از ولایت و ولایت پذیری به من داد و زاویه ای جدید را به روی من باز کرد.

 

اما این روزها با سومین روحانی ای آشنا شده ام که دست مرا گرفته است و مرا با معارف اسلام آشناتر کرده است.

روحانی ای که شاید خیلی هم شناخته شده نباشد. حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان که مدیر حوزه ی علمیه مشکات است و روحانی ای انقلابی و جهادی است شخصی است که اتفاقی از طریق محمد رضا موذن زاده مدیر سایت از جنس خدا از دوستان مجازی با او آشنا شدم و کم کم مطالب ایشان را پیگیری کردم و هر روز درهای جدیدی از معرفت از طریق ایشان برای من باز شد. شنیدن جلسات تفسیر قرآن این روحانی معزز کاملا نگاهی نو از قرآن و اسلام به من داد و بسیاری از نظرات اشتباه من را تصحیح کرد و متوجه شدم تا چه اندازه زاویه ی نگاهم اشتباه بوده است. دلم می خواهد به شما نیز توصیه کنم که از محضر این روحانی بی نصیب نمانید

 

محمدامین راستگوجهرمی

محمدامین راستگوجهرمی

تم خانوادگی و به دور از فحشای سریال های کره ای مسئولین رسانه ی ملی را به این سریال ها علاقه مند کرده است. سریال هایی که شاید سانسور چندانی نیاز نداشته باشند (یا اگر دارند اونقدر نیست که علاقه ی بیننده را از بین ببرد ) و تم خانوادگی دارند. چرا با خیال راحت آنها را خریداری نکنند و به خورد مردم ما ندهند؟

 

اما مشکل وقتی به وجود می‌آید که به عمق این سریال ها پی می بریم سریال هایی که مانند سریال های ترکیه ای خیانت را نشان نمی دهد اما باز هم هدف پنهان از بین بردن بنیان خانواده را دنبال می کند. سریال هایی که در آن قهرمان دختری است که با ساختار فرهنگی جامعه و جامعه ی مرد سالار به مبارزه برمی‌خیزد و می خواهد که ساختار را عوض کند و ...

قطعا در جامعه ی ما به شکلی که در جامعه ی سنتی کره مردسالاری وجود داشته است و این سریال ها آن بنیان ها را نابود کرده است مردسالاری وجود ندارد اما این سریال ها رسولان فرهنگ غربی برای جوامع شرقی و به شکل بومی سازی شده می‌باشند.

دیشب اولین قسمت از سریالی به نام میخک را در شبکه ی دو نشان داد. همان قسمت اول کافی بود تا به انگیزه های خبیثانه و ضد فرهنگی این سریال پی ببرم. دختری که دوست داشت مثل پسرها باشد و هرکسی هم که می خواست او را تربیت کند به او می گفت تو باید بزرگ شوی و همسر خوبی برای شوهرت شوی! و بدین گونه انزجار از ازدواج و تشکیل خانواده را در قلب او و احتمالا بینندگان می کاشت.

صدا و سیما به ندرت سریالی سازنده درست می‌کند و سریال ها یا همان بومی سازی فرهنگ غربی هستند یا همان هم نیستند و حتی رسالت بومی سازی فرهنگ غربی را هم ندارند! به همین خاطر هم عجیب نیست که چنین سریال هایی نیز از این صدا و سیما پخش شوند اما گاهی به خاطر روکش شرقی این سریال ها از باطن غربی آن غاقل می شویم و باید مواظب باشیم که چه چیزهایی را به عنوان سریال خانوادگی برای خانواده مان پخش می کنیم.
 

محمدامین راستگوجهرمی