یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد.

گاه نوشت های مذهبی و سیاسی و فرهنگی و کامپیوتری محمدامین راستگو

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

گرچه حسن روحانی در ابتدای دولت خود خواست از مجلس دلجویی کند و با تاکید  فراوان که مجلس در راس امور است خواست هم حال احمدی نژاد را بگیرد و هم به مجلس حال دهد اما در عمل به خوبی و راحتی به این مجلس در راس امور دهن کجی می کند و آن را رسما نادیده می گیرد.

این نوع دهن کجی ها را از افراطی خواندن کمیسیون بررسی برجام در یک سخنرانی می توان سراغ گرفت تا صحبت در تلویزیون آمریکا مبنی بر این که مجلس حتما برجام را تصویب می کند! تا همین دیروز که دولت به پیشواز برجام رفت و در حالی که هنوز برجام در حال بررسی است خط قرمز نظام در بازدید از مراکز نظامی زیرپا گذاشته شد و اولین نمونه گیری از پارچین انجام شد.

محمدامین راستگوجهرمی

پیش زمینه ی این پست حرف های دوستی است که مدام از خارج رفتن و درآمد ممکن در خارج می‌گوید. حرف هایی که سال ها پیش بسیار با آنها کشتی گرفته بودم تا توانسته بودم از این تشک کشتی بیرون بیایم.

این دنیا قوانینی دارد که شناخت این قوانین می‌تواند به ما در اینکه زندگی بهتری داشته باشیم کمک کند به این قوانین میگویند سنت های الهی که همان فعل خداوند می‌باشند. برای شناخت این قوانین کتاب قانون خدا یعنی قرآن بهترین مرجع است.

یکی از این قوانین سنت امداد الهی است به این مضمون که کلا هرکسی هر راه را که انتخاب کند در اون راه کمکش می کنیم

مَنْ کَانَ یُرِیدُ الْعَاجِلَةَ عَجَّلْنَا لَهُ فِیهَا مَا نَشَاءُ لِمَنْ نُرِیدُ ثُمَّ جَعَلْنَا لَهُ جَهَنَّمَ یَصْلاهَا مَذْمُومًا مَدْحُورًا * وَمَنْ أَرَادَ الآخِرَةَ وَسَعَى لَهَا سَعْیَهَا وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَئِکَ کَانَ سَعْیُهُمْ مَشْکُورًا


خوب حالا من نوعی باید راهم را انتخاب کنم. اون قله ای که می خوام برم کجاست؟ اگه می خوام برم دماوند و یکی توی راه سبلان دیدم باید از اشتباه درم بیاره. داداش! بیراهه می ریا! اگه می خوام برم اورست و یکی توی جاده دماوند دیدم باید جلوم را بگیره که داداش! این راه نه اون راهه ها

این انتخاب راه مهم ترین انتخاب زندگی است که از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود؟ به کجا می روم آخر ننمایی وطنم

اون وقت اگه قله مون را انتخاب کردیم دیگه نباید بیراهه بریم. نباید توی حاشیه بدون بالا رفتن حرکت کنیم. نباید هی به قله های دیگه نگاه کنیم. نباید ...

قله مان را  انتخاب کنیم

 

محمدامین راستگوجهرمی

بعد از اینکه کلی از دوستان و آشنایان به من دعوتنامه شبکه ی اجتماعی linked in را فرستادند بالاخره چند روز پیش به این شبکه پیوستم. این شبکه بر اساس دانشگاه و آدرس های ایمیل افرادی را که روزگاری با هم همکلاس و هم دانشگاه بوده ایم را نشان میدهد.

چیزی که ذهنم را مشغول کرده حضور عمده ی این دوستان در خارج از کشوره. دوستانی که خیلی هاشون تقیدات مذهبی زیادی نیز داشتند و دارند و نمیشه این فکر را کرد که به دلیل مسائل فرهنگی و سیاسی از ایران مهاجرت کرده اند.

اونچه توی ذهن منه خیلی نمی خوام اسمش را بگذارم فرار مغزها بلکه می خوام اسمش را بگذارم فرار فارغ التحصیل ها!

چرا؟

چون این افراد فقط مغزی برای خودشان نبودند که دوست داشته اند در جایی دیگر از این زمین زندگی کنند بلکه افرادی بوده اند که این کشور و این جامعه برایشان خرج کرده است و هزینه داده است اما چون جامعه نتوانسته فرصت های شغلی مناسبی براشون داشته باشه جذب فرصت های شغلی خارجی شده اند و این خوب نیست. خوب نیست که نتوانیم از سرمایه هایی که بر روی آنها سرمایه گذاری کرده ایم درست استفاده کنیم. خوب نیست که صادرات مهندس یکی از صادرات عمده ی کشورمان باشد.

کاش بتوانیم از سرمایه هایمان بهتر استفاده کنیم

محمدامین راستگوجهرمی