یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی

نکته سنجی‌های اجتماعی،سیاسیِ، فرهنگی و کامپیوتری!

یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد.

گاه نوشت های مذهبی و سیاسی و فرهنگی و کامپیوتری محمدامین راستگو

طبقه بندی موضوعی

http://pana.ir/Image/PicArchive/2013/2/1_634967042763465173_s.jpgچند روز پیش بود که برنامه ی پایش سوال مسابقه اش را گذاشته بود چه کار کنیم که استفاده از اجناس ایرانی بیشتر شود یا چیزی در همین مضمون در همان بازه ی زمانی که تلویزیون روشن بود تلویزیون خمیر دندان سیگنال را تبلیغ کرد! یعنی جنسی خارجی که معادل های ایرانی خوبی هم دارد و مثلا مثل موبایل و تبلت نیست که ایرانی اش یا همان چینی اش باشد یا چینی مونتاژ شده در ایران!

 

در حالی که صحبت های آقا هنوز داغ است و حضرت آقا پای حجت شرعی را به میان کشاندند و اشاره ای هم به قاعده ی نفی سبیل داشتند و در حالی که تلویزیون مثلا برایش این دغدغه است و مهم است و در حالی که ما رسما قانون منع تبلیغ کالای خارجی در صدا و سیما را داریم معلوم نیست با چه توجیهی چنین تبلیغاتی در تلویزیون انجام می‌شود.

نظرات  (۲)

۱۲ اسفند ۹۳ ، ۱۰:۰۷ محمد ریاضت
سلام وبلاگ بسیار جالبی دارید آیا تمایل به تبادل لینک دارید ؟
سلام
احسنت. به نکته خوبی اشاره کردی. اما نظرت رو راجع به موبایل و تبلت قبول ندارم.
اگه موبایلای داخلی واقعا همون مونتاژ چینی که شما میگین باشند (که نیستن!!!!)، لا اقل یه چیز در حدود 2000 کارگر ایرانی داره اونا رو مونتاژ میکنن و در کنارش نون میخورن. حالا آیا خرید این گوشی بهتر از خرید گوشیهای خارجی نیست؟ گوشیهایی که نه تنها کارگر ایرانی اونا رو مونتاژ نمیکنه، بلکه یه مشت سرمایه دار وارد کننده اونا رو وارد میکنن و سودش رو میبرن!
نکته بعدی، آقا در کنار استفاده از تولید داخل، حرفی از جنس خوب نمیزنه. نمیگه کالای ایرانی مرغوب بخربد! اگه همه کالاهای ایرانی مرغوب بودن که دیگه آقا نمیگفت برید بخرید! خوده ملت میرفتن میخریدن. هنر اینه که به فرمان ولی فقیه عمل کنی، هرچند کالایی که میخری نامرغوب باشه. پس اصلا در این بحث(انتخاب کالای ایرانی یا خارجی) کیفیت مهم نیست! مهم اینه که انتخاب کنی کالای ایرانی بخری. حالاکه انتخاب کردی، میگردی و مرغوب ترین کالای ایرانی رو میخری.
پاسخ:
دوست عزیز اگر این موبایل داخلی بیاد رسما بگه مونتاژ در ایران من مخلصش هم هستم خودم هم راه می افتم براش تبلیغ می کنم اما وقتی من رسما دیده ام تبلتی را که چینیه به نام ایرانی می فروشن. وقتی دیده ام تن تاک را که پرفکت استپز است که مارکی آمریکایی است ولی چینی اش را در ایران به عنوان ایرانی می فروشن و امثالهم. اینا دروغگویی و سوء استفاده از احساسات و عقاید مردم از یک طرف و سوء استفاده از امکانات دولتی و تخفیف ها و ... از سوی دیگر است که حمایت از اینها حمایت از دروغ و چپاول است.
من مشکلم با خرید جنس داخلی و کیفیت آن نیست. مشکلم با کلاهبرداری به نام جنس ایرانی است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی